2009-01-24
 17:49:31

Del 1 - köandet

Jag tänkte sätta mig & berätta lite smått om Chris brown konserten som ägde rum här i Stockholm igårkväll - 23/1.
Det började med att jag, emilia, malin, amanda och jessica åkte in till globen och började att köa tillsammans med många andra som redan hade kommit.
Vi trodde verkligen inte att det skulle vara så många där redan klockan 1, men så var det. Många hade kommit dit på morgonen och några hade tydlligen sovit över där!
Iallafall.. Vi satte oss mot tegelväggen och började våran "kö tid". Vi underhöll oss själva med en stor påse godis samt ordlekar. Jag vann faktiskt "Fox-tävlingen", mohaha suckers!
Tiden gick ganska snabbt i början tycker jag. Det kanske berodde på att jag inte frös ett dugg i mina varma uggs och vinterjackan.
Efter att några timmar hade gått gick jag, emilia & jessica in i globens köpcentrum och tog nästan varenda gratis tidning vi kunde hitta samt två stora kartonger från ica, haha. Jaa, det värmde faktiskt ordentligt under rumpisen :P

Vid 5-tiden kom Malins pappa med bilen och hämtade allas jackor och väskor m.m. Jag bytte om till mina tygskor eftersom jag kunde ana att jag skulle dö av värmeslag eller något liknande därinne annars.
Efter några minuter började mina fötter stelna mer och mer, och tillslut var de som två isklumpar som rullade fram eller nåt, haha. Jag kände inte mina fötter när jag gick, bara när jag sprang för då gjorde det så jäävla ont! Hemskt var det!

Det stod på hemsidan att de skulle släppa in alla klockan halv 6, men sedan sa de i högtalaren att de skulle släppa in klockan halv 7 (surt). Då passade jag, jessica och emilia på att ta varsinn cheeseburgare på Mcdonalds och värma våra små fossingar.

Klockan blev halv 7. Den tiden mellan halv 6 - halv 7 kändes som evigheter! Väl inne på parketten var alla tvungna att sätta sig ner för att inga skulle hålla på att knuffas och tävla om platserna längst fram vilket var skönt.
Det var två fjortisar som trodde att dem kunde sätta sig på alla. Vissa har verkligen ingen hjärna. Alla klagade på dem och det var en tjej som satt bredvid oss (som btw var fett rolig, hehe) som kände en vakt, men hon fick inte tag på honom..

Detta var nog allt om vårat köande. Det kanske inte var så intressant att läsa, men men.. Nu har jag iallafall berättat det! Puusss ♥

Bilder på oss i kön:




Fina
PUBLICERAT: 2009-01-24, 18:33:59 | URL: http://www.metrobloggen.se/fina

det är så härligt när köandet äntligen är klart!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG/HEMSIDA

Kommentar: